Friday, December 4, 2015

Zakjes-dieet (Weight Care minikuur review)


Nee hoor, ik ben niet overgewicht. Maar net als ieder ander meisje ben ik de slechtste niet om te zeggen dat een paar cm's eraf te werken geen kwaad kan. Scheelt toch wat bezoekjes aan de Kalverstraat om een nieuwe garderobe aan te schaffen in een maatje groter dan gewend.


Ik ben alleen superzwak wat diëten betreft. Ik ga altijd full force voor de eerste paar dagen, en zwicht daarna zonder enige moeite weer voor een vette hap of een suikerbom. Niet alleen heb ik moeite met lange termijn goede gewoontes op te bouwen qua eetpatroon, ik ben ook nog eens super ongeduldig wanneer het gaat om persoonlijke prestaties.


Ik had al wat online onderzoek gedaan naar deze snelle (tijdelijke) oplossing van kilo's verliezen en besloot er eindelijk een keer voor te gaan. Ik kocht mijn Weight Care (WC) 5 daagse kuur bij de Kruidvat voor €22,79. Omgerekend kost het je dus ongeveer €4,60 aan eten voor een hele dag, wat dus reuze meevalt eigenlijk!

In het pakket trof ik 5x5=25 zakjes aan, voor elke dag een ontbijt, lunch, diner, dessert, en een snack. Hiernaast mag je elke dag 2 stuks fruit, een portie rauwkost, en light frisdrank of (max) twee koppen suikerloze koffie drinken. Althans, dit staat op Bol.com. Op de doos zelf staat alleen vermeld dat men 2 liter calorievrije dranken moet benuttigen per dag. Om het pakket klaar te maken heb je 2050ml magere melk en 1630ml water nodig. Ik koos voor suikervrije amandelmelk en lactose-vrije melk, for obvious reasons. Hiernaast nam ik per gedurende de dag ook een paar lactase pillen in voor het eten.


En gaan met die banaan hè! Mijn menu voor dag 1 bestond uit het volgende;

Dag 1:
♡ Muesli;
♡ Groente bouillon;
♡ Pinda nougat reep;
♡ Minestrone soep;
♡ Chocolade pudding.
Muesli (ontbijt)

Ik maakte de muesli klaar met mijn suikervrije amandelmelk. Omdat ik het wat kaal eruit vond zien besloot ik mijn (1/2) stuks fruit van de dag toe te voegen; wat ontdooide superfruit besjes van de AH.


De muesli bestond o.a. uit gepofte rijst, wat het een fijne afwisseling in textuur gaf. Het was een vrij zoet ontbijt al zeg ik het zelf, waar ik best verbaasd over was. Niet mijn favoriete manier om te dag mee te beginnen (geef mij maar noodles of gebakken eieren), maar zeker niet verkeerd!

♡♡♡ - Ik ben niet een fan van ontbijtgranen met melk, vooral melk moet ik niks van hebben. Maar het viel reuze mee om op te eten.

Groenten bouillon + pinda nougat reep (snack + lunch)

Voor lunch at ik de bouillon en lunch reep. Ik ben niet bepaald een zoetekauw wat maaltijden betreft (alleen qua snacks), dus ik keek een een beetje op tegen de reep. Vandaar de soep combinatie. De bouillon vond ik heerlijk! Super smaakvol, nog veel lekkerder dan die Maggi Opkikkers. Ik voegde wel 2x zoveel gekookt water toe als aangegeven, omdat het anders iets te zoutig was. De reep was niet mijn ding, veels te zoet en proefde naar cacao poeder.

♡♡♡♡ - Yummiee, bouillon met veel smaak!
♡♡ - Mag ik mijn reep inruilen voor nog een kop bouillon? 

Minestrone soep (diner)

Nu had ik in veel online reviews gelezen dat de WC minestrone soep het meest walgelijke gerecht op aarde is, dus keek ik een beetje er tegenop deze te moeten eten. Het zal wel liggen aan mijn smaak papillen, maar ik weet niet waar men over zeurt. Ik vond het prima te eten! Een beetje te machtig voor elke dag, maar goed op smaak en vrij vullend door de pasta. Voor een beetje afwisseling qua smaak at ik nog een kommetje rauwkost erbij met wat simpele dressing (kruiden en olijfolie).


♡♡♡ + een half hartje - Een prima gerecht voor een zakjes maaltijd onder de zoveel calorieën!

Chocolade pudding (dessert)

FAIL.nl (tip, maak je toetje niet klaar met amandel melk)

De volgende ochtend stond ik op en was ik 0.6 kg lichter. Woot woot! En TRUST als ik zeg dat ik niks aan mijn routine had veranderd qua beweging. Ik sport namelijk gewoon niet (I know, I knoooow).

Dag 2:
♡ Vanille shake;
♡ Karamel reep;
♡ Tomaten bouillon;
♡ Champignon pasta;
♡ Chocolade pudding.

Vanille shake (ontbijt)

Getsie, nee. Zelfs amandelmelk, een banaan, en wat bessen konden dit drankje niet redden voor mij. Het is gewoon niet mijn ding.

♡ - Liever niet.nl

Tomaten bouillon + karamel reep (snack + lunch)

Joepie, bouillon! En een verrassend lekkere reep! Niet zo machtig als de vorige. 

♡♡♡♡ - Niet zo lekker als de groente bouillon, maar nog steeds goed genoeg.
♡♡♡♡ - Zeker niet mijn eerste keuze qua lunch, maar een prima snack!

Champignon pasta (diner)

De pasta moest klaargemaakt worden in een pannetje met wat melk (ik ging voor lactose-vrije melk). Misschien had ik teveel honger, misschien was mijn vision impaired omdat ik al 1.5 dag troep uit een zakje at. Maar wat was ik blij met deze pasta! 

♡♡♡♡♡ - Heerlijk! Doe maar nog zo een zakje ipv m'n kommetje rauwkost :D

Chocolade pudding (dessert)

Poging #2 met lactose-vrije melk. En success! Prima afsluiter van de dag met een luchtige textuur. 

♡♡♡ - Not too bad!

Ik stond de volgende dag 0.5 kg lichter op, 1.1 kg in totaal dus!

Dag 3:
♡ Bosvruchten shake;
♡ Groente bouillon;
♡ Chococrisp reep;
♡ Boeren omelet;
♡ Aardbeien pudding.

Bosvruchten shake (ontbijt)

Helaas, weer een shake. Deze was gelukkig iets beter weg te werken dan de vanille shake. Ik maakte het klaar met amandelmelk, een halve banaan, en wat besjes. 

♡♡ - Ik eet liever die muesli.

Groente bouillon + chococrisp reep (snack + lunch)

De groente bouillon kennen we inmiddels wel, die was nog steeds een favoriet. De reep was beter dan de pinda nougat reep, maar niet véél beter. 

♡♡♡ - Meh, kan ermee door.

Boeren omelet (diner)

Ik kan me even niet meer heugen of de omelet klaargemaakt moest worden met water of melk, maar is hoe het eruit zag voordat ik in de pan goot.


Op een of andere manier slaagde ik erin om het diner te verprutsen en er scrambled eggs van te maken. Ik geef mijn pan zonder anti-aanbaklaag de schuld.


Nu wist ik dat deze omelet mij niet zoet zou houden voor de hele avond, en kwam rauwkost me al de neus uit. Dus ik at wat gestoomde courgette erbij. 

♡♡♡♡ - Niet een echte boeren omelet, maar wel smakelijk. Het kon natuurlijk ook gewoon liggen aan mijn aangetaste smaakpillen die week. Honger maakt rauwe bonen zoet zeggen ze toch.

Aardbeien pudding (dessert)

Ik had goede hoop, dankzij de chocolade variant. Maar getsie bah, wat een vieze troep was dit. Mooi afsluitertje maar niet heus. Wat een highlight als laatste zakje om uit te proberen.

♡ - Niet te pruimen.

Eeeeen, toen was ik het dieet al zat. De laatste 2 dagen zou ik niks nieuws meemaken qua eten*, dus mijn interesse was alweer get gone. De volgende dag stond ik 0.2 kg lichter op, 1.3 kg dus in totaal. 

I done lost three pounds. Literally. Bih not one, not two, three whole pounds. 
I'm feelin so skinny now (2x) I'm feelin so sliiiiiim (2x)

En terwijl ik dit typ ben ik die three pounds allang weer aangekomen. Misschien zelfs meer, lol. Maar het was een leuk experiment, hehe. 

Lobi,

* Ik had nog een zakje muesli, vanille shake, tomaat bouillon, groente bouillon, pinda nougat reep, karamel reep, minestrone soep, champignon pasta, chocolade pudding, en aardbeien pudding over.